Vakantie

uitjes, vakantie Add comments

Eindelijk een internetcafe gevonden waar we even de tijd hebben om een kort update verhaaltje te typen. We zitten inmiddels in Jaisalmer, waar we net terug zijn van een 2daagse camel-safari! Overnachten gebeurde dan in de (Thar) woestijn, wij in een tentje maar onze begeleiders in de open lucht – met een prachtige sterrenhemel!

Deze vakantie begon met veel vertraging voor Harrie vanuit NL, vanwege de sneeuw. Hierdoor miste hij zijn aansluitende vlucht, maar dat is allemaal bij de reacties van vorig bericht besproken.. Gelukkig kwam Harrie hierdoor een paar uur eerder aan in Hyderabad, zodat we woensdag 23 en donderdag 24 dec de tijd hadden om wat van de stad te zien. We hebben het Boeddha beeld gezien, en donderdag ook het fort. Het vervoer was per toek-toek, vanwege de strike die er weer was. De vraag bleef of we die avond dan wel met de trein naar Guntur konden!

Gelukkig geen probleem, we vertrokken op tijd. Helaas hebben we onderweg nog (2.5u) vertraging opgelopen, waardoor we half 2 ’s nachts pas aankwamen!!! De chauffeur ondertussen maar wachten..

Vrijdag hebben we de familie gezien, geluncht bij Emmanuel’s ouders, en daarna afscheid genomen van de stageadressen. Fijn dat Harrie dit kon zien:) Bij Amar kwamen we erachter dat we geen treinkaartjes hadden voor goa! (waitinglist kaartjes, normaal wordt dat gepromoveerd omdat veel mensen hun kaartjes cancellen – maar nu dus niet!)

Amar heeft nog op de valreep kaartjes kunnen fixen voor een “sleeper class”. Niet erg luxe (bedden van 3 hoog, veel tocht, en muizen die over de vloer lopen..) maar we kwamen er tenminste!

In Goa had Harrie een zeer luxe hotel geboekt van tevoren, waar we lekker hebben kunnen genieten van elkaar, de zon en de oceaan.

Na goa vertrokken we met het vliegtuig naar Jaipur. Voor ons gevoel begon het reizen hier pas echt! Na een bezoek aan de lokale VVV en het treinstation was de eerste week van onze vakantie geregeld. Volgende dag city-tour Jaipur gedaan, vrijdag 1 jan 2010 naar Ranthambore gegaan, waar we een tijgersafari hebben gedaan – zonder daadwerkelijk tijgers te hebben gezien.

Zondag via Jaipur terug, om vervolgens de hele nacht door te reizen naar Jaisalmer. Vanavond vertrekken we hier rond 23.15u, om dan 5 uur ’s ochtends aan te komen in Jodhpur. Hier blijven we echt maar een dag, want die avond hebben we de volgende nachttrein – de staat Rajasthan (google!) uit –  naar Agra om de Taj Mahal te bekijken.

Daarna zulllen we nog naar Varanasi gaan, om de mensen zich te zien wassen in de heilige Ganges rivier. Wij hebben het plan om hierop te raften. Daarnaast hebben we nog de ambitie om op een olifant een tijgersafari te doen..

We laten nog wel weten wat er van onze plannen terecht is gekomen.. Als dat niet meer via internet kan, dan horen jullie het thuis iig;)

6 Responses to “Vakantie”

1. Maaike Says:

Lieve Harrie en Pleunie,

Super leuk om wat van jullie samen te horen! Als jullie terug zijn wil ik natuurlijk de verhalen horen en eventueel foto’s zien.

Liefs Maaike

2. Lidy Says:

Hey luitjes,

Klinkt romantisch zo die kameelsafari! Was het niet koud ’s nachts in het tentje? Hier komen berichten binnen dat Noord India getroffen is door een koude golf!
    Blij te horen dat jullie het zo fijn hebben! Dik verdiend hoor allebei!

3. Ma Says:

Hai Pleunie en Harrie!

Erg leuk weer uitgebreid te kunnen lezen wat jullie aan het bekijken zijn. Leek de Taj Mahal een beetje op het kartonnen gebouwtje van ‘Hotel’?

Geniet maar lekker verder. Het duurt niet meer zolang voor ik alle verhalen kan horen..

Liefs, pa & ma
    (pa zit naast me te p……)

4. Daniëlle Says:

Lieve Pleunie en Harrie! Super leuk dat jullie zo aan het genieten zijn en dit met elkaar kunnen beleven. Geniet ervan! X

5. Judith Says:

Hee daar!

Wat leuk!! 😀 Ik hoop dat jullie een hele toffe vakantie hebben daar maar dat zal wel lukken 😉
    Tot snel en geniet ervan!

xx Judith

6. Judith Says:

Hee daar!

Tot snel en geniet ervan!